Schoolgids 2023-2024
Alles wat je wilt weten over IKC-WereldWijsIn de onderstaande tabellen vindt u het overzicht welke leerkracht/pedagogisch medewerker in welke groep, op welke dagen werkt. Daarnaast staat er een korte uitleg over de functie en taakbeschrijving.
Leerkrachten en pedagogisch medewerkers
1/2a | Marijke Scherpenzeel ma t/m wo | Jitty Weiler don en vrij |
1/2b | Sarina van den Velden ma t/m wo | Francisca Duijst don en vrij |
1/2c | Judith van Klaveren ma din en don | Mariëlle Klaassen wo en vrij |
1/2d | Carin Koster ma t/m wo | Carla Kingma don en vrij |
3a | Yvonne Groot ma t/m wo | Guyonne Molle don en vrij |
4a | Yvette van den Bos ma en di | Klaske van Dijk wo t/m vrij |
3b/4b | Esther Saalmink ma t/m wo | Ans Vreenegoor don en vrij |
5a | Nancy Janmaat ma en di | Naomi Koeman wo t/m vrij |
5b/6b | Anja Veltrop ma t/m wo | Sonja Zijtveld don en vrij |
6a | Dominique de Hoop ma t/m vrij | |
7a | Daphne v.d. Vaart ma t/m wo | Marianne Sluijs don en vrij |
Jarvin de Raaff ma t/m vrij | ||
8a | Jorieke Booij ma din en vrij | Twan van Dijk wo en don |
Iris de Jong ma en vrij | Maya Krijgsman di t/m do |
Babygroep | Agnes Hoekman | |
Dreumesgroep | Mellanie van Vulpen | Athalia Nagtegaal |
Peutergroep | Esther Geers | |
BSO | Moniek Zeldenrijk | Trudy Visser |
BSO | Nancy Janmaat | Dani Kirchhoff |
Functies
Directeur | Jessica v.d. Linden ma en wo t/m vrij |
Coördinatoren leeftijden | Twan van Dijk, Esther Saalmink, Bianca van Essen en Judith van klaveren |
Intern Begeleider (IB) | Mariëlle Klaassen ma, din, don en vrij middag |
Intern begeleider (IB) | Daphne v.d. Vaart don |
Plusklas | Trudy Nwanne |
Bedrijfshulpverleners (BHV) | Francisca Duijst, Twan van Dijk, Mariëlle Klaassen, Marijke Scherpenzeel, Jitty Weiler, Marijke v. Henten, Daphne v.d. Vaart, Jessica v.d. Linden en Dominique de Hoop |
Interne Contactpersoon (ICP) (vertrouwenspersoon) | Esther Saalmink en Marijke Scherpenzeel |
Conciërge | Marijke van Henten |
Gymnastiekleerkracht | Linda Spil |
Onderwijsondersteuning en werkdrukverlichting | Guyonne Molle |
Administratieve ondersteuning | Ellen Koetsier |
Intern Coördinator Opleidingen (ICO) | Jorieke Booij en Judith van Klaveren |
Functie en taakbeschrijvingen
- De directie is verantwoordelijk voor de uitvoering van het personeels-, onderwijskundig en financieel beleid van de school. Mocht u vragen hebben, loop dan even bij één van hen binnen.
- De coördinator regelt in overleg met MT inhoudelijke onderwijszaken, is een aanspreekpunt voor ouders en leerkrachten met betrekking tot algemene schoolzaken betreffende de groepen die tot een leeftijdsgroep behoren en coördineert de samenwerking tussen leerkrachten en pedagogisch medewerkers.
- De intern begeleider (IB) coördineert de leerlingenzorg en ondersteunt de leerkrachten inzake de begeleiding van leerlingen die extra zorg behoeven.
- De Intern Coördinator Opleidingen (ICO) onderhoudt de contacten met PABO’s en coördineert het werken met stagiaires in de verschillende klassen.
- De Interne Contactpersoon (ICP) is een vertrouwenspersoon voor kinderen en ouders indien zich privé zaken voordoen m.b.t. schoolzaken die op een vertrouwelijke manier moeten worden behandeld.
Stagiaires
Ons kindcentrum geeft regelmatig studenten van de PABO de gelegenheid om op onze school stage te lopen. We doen mee aan het traject ‘Opleiden in de School’, waarbij studenten in samenwerking met de Marnix Academie op de werkplek worden opgeleid. Deze studenten zijn gedurende een bepaalde tijd op onze school aanwezig. Onder toezicht van de groepsleerkracht geven zij les in de verschillende groepen. Binnen onze school kan een LIO-er (Leraar In Opleiding) actief zijn. Hij of zij heeft 5 maanden lang, enkele dagen per week, zelfstandig een groep kinderen onder zijn/haar hoede en wordt hierbij begeleid door een coach en een leerkracht uit ons team. Het is fijn om meer handen in de klas te hebben. Daarom begeleiden wij ook, indien mogelijk, toekomstige onderwijsassistenten.
Onderwijsassistenten
Vanuit Eigen&Wijzer (BSO) zijn medewerkers op sommige tijden aanwezig in de groep, om extra ondersteuning te bieden aan de kinderen. Dit in samenwerking met en onder verantwoording van de groepsleerkracht.